loading...

naskas

naskas

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

راننده با نگاه به نمايشگر خودروي خود از اطراف خودرو مطلع شود و بفهمد كه اوضاع از چه قرار است و چه مقدار با موانع فاصله دارد. اين امر در مواقع مختلفي مي‌تواند به كار آيد. مثلاً فرض كنيد در حال پارك خودرو در مكاني باريك و تنگ هستيد و در چنين شرايطي نياز داريد كه يك نفر پشت خودرو بايستد و به شما به‌اصطلاح فرمان بدهد تا بتوانيد خودرو را پارك كنيد. اما اگر در چنين زماني خودروي شما از دوربين 360 درجه برخوردار باشد مي‌توانيد با نگاه‌كردن به نمايشگر خودرو از فاصله‌تان با موانع آگاه شويد و خيلي راحت نسبت به پارك خودرو اقدام كنيد.

دوربين 360 درجه خودرو ميتسوبيشي اوتلندر آپشني طراحي شده جهت افزايش سهولت و رانندگي مطمئن تر است كه بسيار هوشمند و كاربردي است كه از بسياري تصادفات و حوادث جلوگيري مي كند. با نصب دوربين 360 درجه خودرو ميتسوبيشي اوتلندر تمركز به رانندگي به حداكثر مي رسد و با اطمينان خاطر از رانندگي لذت خواهيد برد. اين آپشن بر روي ميتسوبيشي اوتلندر بصورت فابريك نصب نيست و شما مي توانيد از شركت گندم كار دي وي دي اين آپشن را با بالاترين كيفيت و قيمتي مناسب خريداري كنيد. در ادامه با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري از دوربين 360 درجه خودرو ميتسوبيشي اوتلندر در اختيار شما قرار دهيم.

آشنايي بيشتر با دوربين 360 درجه خودرو

دوربين 360 درجه خودرو سيستمي است كه اجزاي اصلي آن شامل چهار دوربين، يك پردازنده، يك نرم‌افزار سيستم عامل و يك نمايش‌گر هستند. دوربين‌هاي اين سيستم كه در چهار سمت خودرو نصب مي‌شوند، تصاويري از فضاي اطراف خودرو را ضبط كرده و آن را به پردازنده ارسال مي‌كنند. پردازنده اين داده‌ها يعني همان تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌ها را پردازش مي‌كند و درنهايت تصويري زنده و سه‌بعدي از فضاي بيروني خودرو و هر آن‌چه در اطراف خودرو قرار دارد را روي نمايش‌گر به راننده نشان مي‌دهد. تصويري كه بدين ترتيب در اختيار راننده قرار مي‌گيرد به او كمك مي‌كند تا بتواند با كنترل بيشتري بر خودرو رانندگي كرده و همين امر مزاياي خود را به‌دنبال خواهد داشت. دوربين‌هاي 360 درجه خودرو در اغلب موارد مجهز به سيستم جي‌پي‌اس و همچنين سيستم تشخيص صدا نيز هستند. ويژگي‌هايي و مزايايي كه يك سيستم دوربين 360 درجه خودرو دارد آن‌قدر متنوع و متعدد هستند كه شمارش تمامي آن‌ها در اين نوشته ميسر نيست؛ اما برخي از مهم‌ترين و قابل‌توجه‌ترين اين ويژگي‌ها و مزايا شامل موارد زير هستند: مشاهده‌ي كل فضاي پيرامون خودرو و تمامي اشياء و افرادي كه در اين ناحيه قرار گرفته‌اند كنترل بيشتر بر اتومبيل براي ممانعت از برخورد آن با اشياء و افراد مجاور آن و كاهش احتمال تصادف امكان پارك سريع و آسان خودرو در فضاهاي تنگ و محدود قرار گرفتن در مناسب‌ترين نقطه از نظر فاصله‌ي طولي و عرضي با خودروهاي مجاور كاهش ترافيك با كمك به رانندگان براي تنظيم منظم فواصل خود با ديگر خودروها كمك به بررسي دقيق‌تر و بهتر صحنه‌ي تصادفات با استفاده از تصاوير ضبط شده حين رانندگي كمك به مشاهده و تشخيص به‌موقع سارقان هنگام نزديك شدن آن‌ها به خودرو و شناسايي چهره‌ي آن‌ها درصورت لزوم كمك به افزايش ميدان ديد راننده خصوصاً در مورد قسمت‌هايي مانند قسمت انتهايي خودرو كه خارج از ديدرس راننده هستند امكان مشاهده‌ي مكان خودرو در هر شرايطي عدم نياز به خروج از اتومبيل براي تنظيم زواياي دوربين‌ها با دادن فرمان صوتي به آن‌ها و …

رادار نقطه كور اسپورتيجتاريخچه خودرو اسپورتيج

كارخانه توليدكننده خودرو اسپورتيج كيا در كشور كره جنوبي مي‌باشد. خودرو اسپورتيج خودرويي لوكس و شاسي بلند مي‌باشد. نخستين نمونه خودرو اسپورتيج در سال ۱۹۹۳ توليد و روانه بازار شد و توانست در عرض مدت كوتاهي به بازارهاي جهاني دسترسي پيدا كند. در سال ۱۹۹۶ نيز نسخه كشيده خودرو اسپورتيج معرفي شد. نسل دوم اين خودرو نيز در سال ۲۰۰۵ توليد شد. در نسل دوم اسپورتيج تغييرات قابل‌توجهي از نظر ساختاري و شكل ايجاد شد. سرانجام در سال ۲۰۰۸ از فيس ليفت خودرو اسپورتيج رونمايي شد. پس از آن با گسترش فناوري نسل‌هاي سوم و جهارم اين خودرو نيز توليد شد كه از نسل چهارم اين خودرو در سال ۲۰۱۵ در فرانكفورت رونمايي شد. در ادامه به توضيح سيستم رادار نقطه كور اسپورتيج مي پردازيم.

سيستم رادار نقطه كور اسپورتيج BLIND SPOT INFORMATION SYSTEM

سيستمي كه اخيراً كمپاني ولوو ارائه كرده و آن را رادار نقطه كور ناميده براي افزايش ايمني خودروها بسيار كارايي دارد. مكان هايي در اطراف اتومبيل كه راننده به آن ها اشراف و ديد كامل نداشته باشد كه معمولاً در پشت اتومبيل قرار دارند نقاط كور ناميده مي شوند. بسياري از برخوردها نيز در همين نقاط كور ايجاد مي شوند. در اين سيستم در گوشه هاي عقب ماشين، راداري نصب مي شود كه بتواند نقاط كور را تشخيص دهد. روش كار بدين صورت مي باشد كه وقتي هر نوع مانعي، وارد حوزه رادار بشود (5/9 متر در 3 متر) سيستم رادار نقطه كور اسپورتيج ، مانع را تشخيص خواهد داد و به راننده هشدار مي دهد. هشدار دهنده اين سيستم نيز يك چراغ مثلثي زرد در كنار آينه بغل ماشين است. وقتي هم كه يك ماشين ديگر به حوزه نقطه كور وارد شود چراغ روي آينه بغل روي حالت چشمك زن قرار خواهد گرفت و بدين ترتيب اعلام هشدار به راننده انجام مي شود تا بداند كه خودرويي درحال نزديك شدن به او است.

فوايد رادار نقطه كور اسپورتيج

رادار نقطه كور اطلاعاتي در اختيار راننده مي‌گذارد كه مزاياي آن عبارت‌اند از: سهولت تغيير مسير و جابجايي بين لاين ها با استفاده از رادار نقطه كور اسپورتيج ، تسهيل تصميم‌گيري با وجود اين كه در رانندگي در بسياري از اوقات، تصميم‌گيري دشوار مي‌شود، فراهم كردن ديد كافي در نقاط كور (اطلاعات كافي)، آگاه شدن از وجود خودروها و ساير اشياء در اطراف اتومبيل، كارساز در جلوگيري از بسياري از برخوردها و تصادفات، كاهش قابل‌توجه خطرات براي خودرو. برخي از اتومبيل‌ها نيز طراحي بسيار خوبي دارند و يكي از عيب‌هاي طراحي آن‌ها نقاط كور هستند. در چنين وضعيتي كه طراحي يك خودرو، مطابق ميل شما مي‌باشد اما نقاط كور آن جزء معايب خودرو است، اگر داراي رادار نقطه كور اسپورتيج باشد يا رادار را بعداً روي آن نصب كنيد مشكل نقاط كور مرتفع خواهد شد و مي‌توانيد از طراحي خودروي مورد نظرتان لذت ببريد.

ويژگي هاي سيستم رادار نقطه كور اسپورتيج

سيستم رادار نقاط كور اسپورتيج يا همان سيستم هشدار دهنده نقاط كور كه در ابتدا ايده و ارائه اوليه آن متعلق به كمپاني ولوو بوده است در عقب ماشين در گوشه ها قرار داده مي شود و كارش تشخيص موانع واقع در نقاط كور است. اعلام هشدار به راننده از طريق چراغ مثلثي زرد رنگ كنار آينه بغل انجام مي شود. در اين سيستم اگر راننده درحال نزديك شدن به مانع مشخص شده به وسيله رادار شود رنگ چراغ به قرمز تغيير پيدا مي كند. البته غير از چراغ، از ويبراتور صندلي و يا بوق هشدار هم مي توانيد جهت اعلام هشدار استفاده كنيد. انتخاب نوع سيستم هشدار به شما و سليقه شما بستگي دارد. پيشنهاد مي كنيم شما هم سيستم رادار نقطه كور را بر روي خودروي خودتان نصب كنيد تا با افزايش ايمني اتومبيلتان، احتمال رخداد حادثه و يا حتي برخورد كوجك خودرو را صفر كنيد. مهمترين مولفه در كاركرد يك خودرو، سطح ايمني آن است. اگر ماشين شما به رادار نقطه كور مجهز نباشد احتمال دارد در هنگامي كه دنده عقب مي رويد با فردي برخورد نماييد و اين قضيه براي شما تلفات جاني به همراه داشته باشد. بنابراين ايمني اتومبيل خود را افزايش دهيد.

پدل شيفتر چيست؟ | كار كردن با پدل شيفتر ميتسوبيشي اوتلندر چگونه است؟

پدل شيفتر ابزاري است براي تعويض دنده كه به صورت دو دكمه طراحي شده و پشت غربيلك فرمان قرار گرفته، به همين دليل هم به آن دنده پشت فرمان مي‌گويند. از يك دكمه براي اضافه كردن دنده و از دكمه ديگر براي كم كردن دنده استفاده مي‌شود و با گرفتن همزمان هر دو پدل باهم، دنده خلاص مي‌شود. مزاياي استفاده از پدل شيفتر بسيار زياد است كه مواردي كاملا بديهي بوده و مواردي هم به خودرو مربوط بوده و در ديد اول مشخص نيستند. از جمله مزاياي استفاده از اين سيستم كاهش مصرف سوخت و اصلاح روند مصرف است. مورد بعدي بالا رفتن دقت وسرعت عمل راننده در رانندگي است كه باعث شتاب گرفتن بهتر خودرو هم مي‌شود. كاهش ميزان تمركز و كنترل راننده روي خودرو، هنگامي كه مجبور است دستش را از روي فرمان بردارد و دنده را تعويض كند، از جمله معضلاتي است كه براي خيلي از افراد بخصوص افرادي كه تازه راننده شده‌اند پيش مي‌آيد. با موقعيت قرارگيري كه پدل شيفتر دارد، راننده براي تعويض دنده نيازي به برداشتن دست از روي فرمان ندارد و تمام تمركزش روي كنترل خودرو خواهد بود. در نهايت، مزيت بديهي كه استفاده از اين آپشن دارد اين است كه ميزان خستگي راننده در حين رانندگي را كم مي‌كند. نصب سيستم پدل شيفتر اهميت زيادي دارد چراكه اين پدل روي خودرويي نصب مي‌شود كه با سيستم برقي مالتي پلكس طراحي شده است. در اين خودروها گرفتن انشعاب برق از باتري خودرو بسيار حساس است و بايد توجه داشت كه براي گرفتن برق مورد نياز نبايد انشعاب سيستم‌هاي جانبي مانند سيستم صوتي و نويگيشن را از برق ورودي گيربكس، به داخل كابين گرفت. رعايت نكردن اين موارد توسط افرادي كه در اين زمينه مهارت و اطلاعات كافي ندارند باعث كم شدن ولتاژ ورودي به گيربكس خودرو مي‌شود. حساسيت سوپاپ‌ها و شيرهاي هيدروالكترونيكي گيربكس‌هاي اتوماتيك نسبت به افت ولتاژ باعث مي‌شود كه با گرفتن انشعاب از باتري و افت ولتاژ ايجاد شده، بعد از مدتي عملكرد سيستم پدل شيفتر دچار اختلال شود و در نهايت حتي منجر به خراب شدن كامل سيستم هم مي‌شود. اما در ادامه با مشاهده خرابي و عمل نكردن سيستم، اگر براي رفع آن به فردي مراجعه شود كه تخصص لازم را ندارد، با عيب‌يابي نشدن درست و رفع ظاهري ايراد، به گيربكس خودرو آسيب رسيده و باعث از كار افتادن آن مي‌شود. اطلاع از اين موضوع اهميت بسيار زيادي داشت از آن جهت كه بدانيد چرا مي‌گوييم كار نصب دنده پشت فرمان ميتسوبيشي اوتلندر را بايد به فرد ماهر در اين امر بسپاريد. با ما همراه باشيد تا راه مناسب براي نصبي ايمن را به شما بگوييم.

پدل-شيفتر-ميتسوبيشي-اوتلندر

خريد پدل شيفتر اوت لندر | نصب دنده پشت فرمان ميتسوبيشي اوتلندر

براي آن كه عملكرد آپشن نصب شده صحيح باشد بايد به دو نكته‌ي مهم توجه داشته باشيد. اول اينكه كالاي خريداري شده اصل باشد و دوم نصب ماهرانه توسط فرد متخصص و وارد به اين امر. خريد از يك فروشگاه معتبر تنها راهي است كه مي‌تواند شما را از اصالت و كيفيت قطعه خريداري شده مطمئن كند. اما اين انتهاي كار نيست، بعد از خريدي درست و اصولي بايد نصب را هم به فردي ماهر بسپاريد. فروشگاه گندم كار دي وي دي براي خريد پدل شيفتر ميتسوبيشي اوتلندر باكيفيت، يك مركز معتبر و قابل اعتماد است چراكه در اين زمينه سابقه‌ي بسيار خوبي دارد. در كنار امكان عرضه كالا، تيم متخصص و باتجربه نصب ما در گندم كار دي وي دي، كه از تجربه‌ي بسيار خوبي در نصب دنده پشت فرمان ميتسوبيشي اوتلندر برخوردارند، كار نصب اين آپشن را به صورت فابريك براي شما انجام مي‌دهند تا بتوانيد قسمت manual دنده را با استفاده از پدل‌هاي شيفتر عوض كنيد. براي استفاده از خدمات نصب تيم حرفه‌اي ما، مي‌توانيد با شماره‌هاي نوشته شده، تماس بگيريد تا يكي از اعضا باتجربه و خبره ما به مكان شما فرستاده شود.

قيمت پدل شيفتر ميتسوبيشي اوتلندر | هزينه دنده پشت فرمان ميتسوبيشي اوتلندر

مسلما هدف از نصب يك آپشن راحتي و آسايش بيشتر است اما اگر آپشن نصب شده روي خودرو عملكرد صحيحي نداشته باشد، علاوه‌بر صلب آسايش، درگير هزينه‌هاي اضافي تعمير هم خواهيد شد و ممكن است حتي آسيب‌هاي اساسي به اجزاء اصلي خودرو وارد شود. بهترين راه براي جلوگيري از اين موارد اين است كه اولويت‌ خود را در خريد، به جاي قيمت پايين‌تر، خريد كالاي باكيفيت و اصل قرار دهيد و به جاي صرفه‌جويي در هزينه‌ي نصب، از فردي ماهر و آشنا به خودرو ميتسوبيشي اوتلندر براي اين كار كمك بخواهيد. قيمت‌هاي منصفانه و رقابتي محصولات گندم كار دي وي دي، خدمات نصب حرفه‌اي و آشنا بودن با آپشن‌هاي ميتسوبيشي اوتلندر و نصب صحيح آن، علاوه‌بر جلب رضايت مشتريان باعث پيشي گرفتن از ساير رقبا هم شده است. در نهايت براي ايجاد خريدي آسان، سريع و امن، امكان پرداخت نقدي و آنلاين براي شما وجود دارد. براي اطلاع يافتن از قيمت پدل شيفتر ميتسوبيشي اوتلندر و هزينه دنده پشت فرمان ميتسوبيشي اوتلندر مي‌توانيد با شماره‌ي كارشناسان فروش ما كه در همين صفحه درج شده، تماس بگيريد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 246
  • بازدید کلی : 9965
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه