loading...

naskas

naskas

بازدید : 185
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خاكشير از خواص و فوايدي بسياري برخوردار است، همچنين خاكشير خواصي براي پوست و مو و براي زنان باردار دارد كه البته اين ها تنها خواص خاكشير نيست.

بررسي فوايد و خواص خاكشير و عوارض آن براي افراد مختلفهنگامي كه نام خاكشير را مي شنويم ياد تابستان و شربت خاكشير و آبليمو مي افتيم اما خاكشير فوايد فراوان ديگري نيز دارد و موجب درمان بسياري از بيماري ها مي گردد. از زمان هاي گذشته تا كنون خاكشير جزو جدايي نا پذير آشپزخانه هاي ما بوده و كاربرد فراوان دارد كه در اين بخش از بهداشت و سلامت نمناك با خواص ، طرز تهيه و مضرات خاكشير آشنا خواهيد شد.خاكشير چيست و چه خواصي دارد؟خاكشير گياهي يك يا دو ساله از تيره شب بويان است كه دراصطلاح عاميانه به آن خاكشي نيز مي گويند و در دشت و كوهستان ها مي رويد. تخم اين گياه ريز و كمي دراز است و به دو رنگ قرمز و قهوه اي وجود دارد كه رنگ قرمز آن طعم تلخي دارد.
ارزش غذايي (100 گرم) خاكشير
كالري :0پروتئين :27.5 گرمچربي :33 گرمفيبر :0 مصرف خاكشير
فوايد و خواص مصرف خاكشيرطريقه و ميزان مصرف خاكشير:خاكشير را در آب سرد بگذاريد و خيس دهيد و سپس ميل كنيد. همچنين شما مي توانيد خاكشير را 10 دقيقه در آب بجوشانيد و پس از خنك شدن ميل بفرماييد و يا خاكشير را بكوبيد و به صورت موضعي روي زخم، جراحات و ورم ها،قرار دهيد تا آن ها را درمان كند.
خواص خاكشير براي پوست و موخواص خاكشير براي مو
خاكشير داراي خواص ضد التهابي و ضد باكتري است پس روزي 2 تا 3 ليوان از آن را بنوشيد تا موهايتا ديگر شوره نزند.
خواص خاكشير براي مو
خاكشير چه خواصي براي مو دارد؟خواص خاكشير براي رفع آكنه و لك صورتخاكشير داراي خواص ضد التهابي و ضد باكتري است و آكنه و جوش را درمان مي كند و صورت را پاكسازي مي نمايد .براي درمان جوش فقط كافيست 2 ق غ خاكشير را با يك دوم فنجان عرق شاه تره و كاسني مخلوط كنيد و سه هفته بخوريد.
خاكشير مي تواند پوست صورت را روشن كند و لك هاي پوستي را درمان نمايد بهتر است 2غ ق خاكشير را با رنجيبين خيسانده شده و صاف شده مخلوط كنيد و 3 هفته بخوريد.
خواص خاكشير براي زنان بارداراگر در بارداري از يبوست رنج مي بريد خاكشير مي تواند دواي درد شما باشد اما چون خاكشير ملين است مصرف زياد آن در بارداري به علت شل شدن دهانه رحم خطرناك است و خطر سقط جنين در ماه هاي ابتدايي را در پي دارد اما در اواخر آن موجب تسهيل زايمان مي شود. در شيردهي نيز بهتر است از پزشك خود سوال كنيد كه آيا خاكشير مصرف نماييد يا خير.
خاكشير و خواص فوق العاده اش
خاكشير چه خواصي براي زنان باردار دارد؟خواص خاكشير براي مردانخاكشير به علت وجود سودا ايجاد شده، ضعف قواي جنسي در مردان را برطرف و ناباروري را درمان مي كند.
خواص خاكشير براي نوزادان و كودكاناگر كودكتان به يبوست دچار است خاكشير مثل يك ملين طبيعي عمل مي كند و آن را درمان مي كند و غذا را هضم مي كند وخواص ضد باكتريايي آن خطر ابتلا به اسهال را كاهش مي دهد.
اگر نوزاد شما به دنبال بيماري هايي مانند آبله مرغان و سرخك تب داشت و پوست او دچار خارش شد نهراسيد دواي درد نوزاد شما خاكشير است كه به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و كودكان كمك مي كند.
لازم است خاكشير را از 2 سالگي به بعد به نوزاد ان بدهيد و قبل از آن شربت خاكشير را از صافي رد كنيد و از آب آن به نوزاد بدهيد.
خاكشير براي كودكان
فوايد و خواص خاكشير براي كودكان و نوزادانخواص خاكشير براي چاق شدنهر روز صبح ناشتا قبل از صبحانه شربت خاكشير و شير ميل كنيد اين نوشيدني مي تواند به درمان لاغري و افزايش وزن خود به مرور زمان كمك كند. درصورتي كه شير تازه و طبيعي باشد ميزان تاثيرگذاري اين نسخه بيشتر مي شود اما لازم است از سلامت شير و پاكيزه بودن آن مطمئن شوند.
خواص خاكشير براي لاغر شدنبراي لاغري با خاكشير توصيه مي شود كه مقدار يك قاشق غذا خوري خاكشير را شسته و در يك ليوان آب ولرم حل كرده و با شكر شيرين كنيد. از اين نوشيدني هر روز صبح ناشتا ميل كنيد. استفاده از اين نوشيدني در طولاني مدت به كاهش وزن كمك مي كند. علاوه بر كمك به لاغري با خواص زيادي كه دارد در حفظ سلامت بدن نيز موثر است.
خاكشير
خاكشير براي لاغري خواص درماني خاكشيراگر به فشارخون مبتلا هستيد ، يك ليوان خاكشير را به خوبي بكوبيد و آن را به صورت پودري نرم درآوريد، سپس در ظرفي ريخته و به مرور به آن آب اضافه كنيد تا خميري يك دست به دست آيدو اين مرهم را روي پاهايتان بماليد تا فشارخون خود را كنترل كنيد.براي درمان سنگ كليه ، مصرف مخلوطي از خاكشير و ترنجبين در افرادي كه كليه آن ها استعداد سنگ سازي را دارد، توصيه مي كنند.افراد لاغر و كساني كه تمايل دارند وزن خود را بالا ببرند، مي توانند از اين نسخه استفاده كنند. اين گروه اگر خاكشير را با شير ميل كنند مي توانند با نوشيدن اين خاكشير صبح ناشتا به درمان لاغري و افزايش وزن خود كمك كنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتي كه شير تازه و طبيعي باشد ميزان تأثيرگذاري اين نسخه بيشتر مي شود.افزايش اخلاط فاسد در بدن موجب بدبويي دهان مي شود شما مي توانيد از شربت ترنجبين و خاكشير براي برطرف كردن بدبويي دهانتان استفاده كنيد. هر روز عصر يك ليوان از شربت ترنجبين و خاكشير را بنوشيد.خاكشير التيام دهنده زخم و جراحات است.جوشانده خاكشير براي رفع ترشحات زنان مفيد است.خاكشير ادرار آور و تب بُر است.خاكشيربراي دفع كرم مفيد است.خاكشير به درمان نقرس ، حصبه ، آبله ، سرخك و مخملك كمك مي كند.خاكشير موجب رفع گرفتگي صدا مي شود.خاكشير بيماري هاي گوش را درمان مي كند.بذر خاكشير اشتها را باز مي كند.خاكشير ناراحتي ها و بيماري هاي دستگاه تناسليرا رفع مي كند.تركيب خاكشيربا شير تازه سبب نيرومند شدن بدن و فربه شدن آن مي شود.خاكشير كوبيده شده ضماد خوبي در بهبود ور م هاي پستان است.براي پيشگيري از بروز اين دل ضعفه كافي است، خاكشير و آب عسل را با هم تركيب كرده و ميل كنيد.خاكشير را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط كنيد و هر 2 ساعت يك بار به بيمار بدهيد تا اسهالتان برطرف شود .اگر خاكشير با آب گرم مصرف شود خاصيت ملين دارد و مصرف آن با آب سرد و شكر مي تواند از اسهال پيشگيري كند.شربت خاكشير يك نوشيدني با طبع سرد است كه دماي بدن را كاهش مي دهد و به پيشگيري از گرمازدگي كمك كند. خواص خاكشير
تمام خواص و فوايد خاكشير • چه كساني نبايد خاكشير بخورند؟افرادي كه به ورم و زخم معده دچارند بايد خاكشير را به مقدار كم مصرف كنند.
افرادي كه طبع سرد دارند و از بيماري هاي روماتيسم و آرتروز رنج مي برند، بايد شربت خاكشير را عسل و عرق نعناع مصرف كنند.
• برخي از افراد با خوردن خاكشير سر درد مي گيرند اين افراد بايد خاكشير را با كتيرا مصرف كنند.
• براي جلوگيري از سنگ كليه خاكشير را چندين بار بشوييد و 12 ساعت در آب خيس كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 251
  • بازدید کلی : 9970
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه